Porady weterynarzy - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński

Nasze zwierzaki będą wdzięczne za naszą troskę

Aby właściwie zadbać o zdrowie naszych podopiecznych pamiętajmy o profilaktyce – regularnie sprawdzajmy w książeczce zdrowia okresowe szczepienia ochronne. Szczepienie przeciwko wściekliźnie jest obowiązkowe i należy je powtarzać każdego roku. Obowiązek ten dotyczy właścicieli psów, niemniej jednak dla pełnej ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, zarówno zwierząt jak i ludzi, zaleca się wykonywanie tych szczepień również u kotów i fretek, które wypuszczane są na zewnątrz i mogą mieć kontakt z innymi zwierzętami.

Równie ważne są szczepienia ochronne przeciwko chorobom zakaźnym.
Nosówka, parwowiroza, zakaźne zapalenie wątroby, parainfluenza, leptospiroza – choroby te, często o przebiegu ostrym, stanowią bardzo poważne zagrożenie dla naszych psiaków. Koty także narażone są na różne infekcje – regularne, coroczne szczepienie ochroni je przed wirusami „kociego kataru” oraz panleukopenii.

Nie zapominajmy o profilaktyce pasożytów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
O odrobaczaniu naszego zwierzaka powinniśmy pamiętać co 3- 4 miesiące, a niezbędne minimum stanowi 2- krotne odrobaczanie w ciągu roku.
A co z pchłami? Oczywiście bardzo uprzykrzają życie naszych psów i kotów… ale ich obecność może mieć także inne konsekwencje : przenoszenie jaj tasiemców, rozwój objawów anemii lub APZS (alergiczne pchle zapalenie skóry) to tylko niektóre z nich.
W naszej przychodni mogą Państwo nabyć specjalne preparaty, które nie tylko ochronią przed inwazją pcheł, ale dodatkowo zabezpieczą przed kleszczami.

Pamiętajmy zatem o paru prostych zabiegach profilaktycznych a pozwoli Nam to uniknąć wielu problemów zdrowotnych oraz zapewni dobre samopoczucie naszych zwierzaków.

W razie pytań nasi lekarze pozostają do Państwa dyspozycji i rozwieją wszelkie wątpliwości.
Serdecznie zapraszamy !!!