Diagnostyka Laboratoryjna - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński

Diagnostyka chorób skóry

Choroby skóry (dermatozy) są jednymi z najczęstszych problemów zdrowotnych u zwierząt -jest to co najmniej kilkadziesiąt procent wszystkich konsultacji weterynaryjnych. Ich przyczyną mogą być pasożyty zewnętrzne ( m.in. pchły, wszy, wszoły, nużeńce, świerzbowce ), zakażenia bakteryjne i grzybicze, alergie, zaburzenia o podłożu hormonalnym, immunologicznym lub genetycznym a także niedobory mineralno-witaminowe.

Objawy skórne towarzyszące różnym chorobom mogą być do siebie bardzo podobne, co niejednokrotnie utrudnia rozpoznanie. Stąd tak ważne jest dokładne badanie kliniczne, wywiad oraz badania dodatkowe.
W naszej przychodni większość analiz możemy wykonać na miejscu i już podczas pierwszej wizyty jesteśmy w stanie potwierdzić lub wykluczyć szereg chorób.

Osoby zainteresowane mogą uczestniczyć w badaniu dzięki możliwości podłączenia mikroskopu do monitora komputerowego.

Diagnostyka dermatologiczna :

• badanie zeskrobin w kierunku pasożytów zewnętrznych- zeskrobiny powierzchowne, głębokie
  • badanie cytologiczne zmian skórnych
  • badanie włosa – trichogram
  • badanie w świetle lampy Wooda – diagnostyka i różnicowanie grzybic skórnych
  • badanie wymazu z ucha
  • posiewy bakteriologiczne i mykologiczne
  • biopsje skóry
  • badanie stężenia hormonów