zwierzęta towarzyszące<br />usługi weterynaryjne - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński

zwierzęta towarzyszące
usługi weterynaryjne

Profilaktyka

Profilaktyka - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński
  • porady oraz pełna opieka nad zwierzętami młodymi, ustalanie programów szczepień,
  • ochrona przed pasożytami wewnętrznymi i zewnętrznymi – plan profilaktyki ustalamy indywidualnie w zależności od wieku zwierzęcia oraz stylu jego życia, szczepienia ochronne przeciw chorobom zakaźnym,
  • okresowe badania stanu zdrowia, dedykowane przede wszystkim dla naszych starszych pacjentów,
  • badania przed zabiegami chirurgicznymi,
  • zabiegi pielęgnacyjne (m. in. przycinanie pazurków, czyszczenie uszu, oczyszczanie gruczołów okołoodbytowych).

Paszporty i czipowanie

Aby nasze zwierzęta (psy, koty i fretki) mogły podróżować poza granicami kraju należy spełnić szereg warunków wymaganych prawem. Podstawowe z nich to :

• paszport, który może wystawić uprawniony do tego lekarz weterynarii,
  • trwałe oznakowanie – czip lub tatuaż,
  • szczepienie przeciwko wściekliźnie,
  • badanie kliniczne, przeprowadzone przez lekarza weterynarii 24 godziny przed wyjazdem, poświadczone odpowiednim wpisem w paszporcie.

Niektóre kraje wprowadzają dodatkowe, niestandardowe wymagania (np. badania krwi, szczepienia ochronne przeciw chorobom zakaźnym, profilaktyka przeciwpasożytnicza). Przepisy te co chwilę się zmieniają – o aktualnych wymaganiach informujemy w naszej przychodni.
Zwierzętom innym niż psy, koty i fretki nie wystawia się paszportów, nie ma też obowiązku szczepienia ich przeciwko wściekliźnie.

Paszporty i czipowanie - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński

Wizyty internistyczne

Wizyty internistyczne - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński
  • diagnostyka i leczenie chorób zakaźnych i niezakaźnych,
  • dermatologia ( diagnostyka i leczenie chorób dermatologicznych o podłożu pasożytniczym, grzybiczym, hormonalnym, alergicznym i immunologicznym ),
  • choroby przewodu pokarmowego,
  • ginekologia i położnictwo ( określanie terminu krycia, diagnostyka ciąży – badanie USG, prowadzenie ciąży, pomoc przy porodzie, rozwiązywanie ciężkich porodów metodą cesarskiego cięcia, opieka nad noworodkami, antykoncepcja hormonalna i chirurgiczna,
  • diagnostyka i leczenie schorzeń układu moczowo-płciowego,
  • choroby układu krążeniowo-oddechowego,
  • stomatologia ( leczenie chorób przyzębia oraz zębów, usuwanie kamienia nazębnego metodą ultradźwiękową, ekstrakcje przetrwałych zębów mlecznych oraz zębów stałych, porady dotyczące higieny oraz profilaktyki jamy ustnej ),
  • okulistyka,
  • choroby o podłożu neurologicznym.

Chirurgia

• chirurgia profilaktyczna – sterylizacje i kastracje,
  • szycie ran,
  • zabiegi na jamie brzusznej i miednicznej (m. in. operacje położnicze – ropomacicza, cesarskie cięcia / operacje na przewodzie pokarmowym – usuwanie ciał obcych, niedrożności mechanicznych / usuwanie kamieni moczowych),
  • chirurgia onkologiczna – usuwanie guzów i zmian nowotworowych,
Chirurgia - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński

Diagnostyka laboratoryjna

Diagnostyka laboratoryjna - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński

Zakres naszych usług to odpowiedź zarówno na potrzeby zwierząt towarzyszących, jak i gospodarskich. Chcąc zapewnić wysoką jakość naszych usług korzystamy ze specjalistycznego sprzętu. Posiadamy własne laboratorium, dzięki czemu wiele badań wykonujemy na miejscu. Współpracujemy również z laboratoriami zewnętrznymi. W naszej przychodni oferujemy szeroki zakres badań diagnostycznych:

• analiza laboratoryjna kału,
  • analiza laboratoryjna krwi (badanie hematologiczne i biochemiczne),
  • analiza laboratoryjna moczu,
  • badanie mleka,
  • badanie paszy,
  • diagnostyka chorób gołębi,
  • diagnostyka chorób skóry,
  • testy diagnostyczne w kierunku chorób zakaźnych.

dowiedz się więcej

Diagnostyka obrazowa ( USG, RTG )

Badanie USG – Badanie ultrasonograficzne jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w diagnostyce weterynaryjnej.

Badanie RTG – Badanie rentgenowskie jest jedną z podstawowych technik obrazowych wykorzystywanych w diagnostyce małych zwierząt. Często stanowi uzupełnienie badania klinicznego, w tym ultrasonograficznego w rozpoznawaniu chorób u psów i kotów.

dowiedz się więcej
Diagnostyka obrazowa (USG, RTG) - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński

Leczenie królików i gryzoni

Leczenie królików i gryzoni - Weterynarz Brodnica - weterynarz Adam Chyliński